واكنش بورس كالا به ادعاي فولادي ها

به مرجع خبري تحليلي سئو خوش آمديد.

  • Quizno’s Sandwich Company
  • چگونه در محتوايي كه گوگل دوست دارد لذت ببريم
  • فروش تلفن همراه – نگاهي بهتر به هرزنامه خود در درب منزل بيندازيد
  • استراتژي بازاريابي 4P – نحوه انتخاب محصول مناسب
  • راهنماي كارشناس سئو – بهينه سازي صفحه (بخش 5/10)

واكنش بورس كالا به ادعاي فولادي ها

۲۰ بازديد

يك كارشناس بازار سرمايه و مدير كالاي يك شركت بورس اوراق بهادار فعاليت دلالي برخي از شركتهاي سنگنوردي را كه پس از خريد بلوكهاي ارزان قيمت در ماههاي گذشته ميلگرد و تيرآهن به مردم مي فروختند ، گفت و گفت: بيشتر شركتهاي سنگنوردي از كار افتاده اند. واسطه گري ، به عبارت ديگر ، آنها …

واكنش بورس كالا به ادعاي فولادي ها https://livemag.ir/2021/02/واكنش-بورس-كالا-به-ادعاي-فولادي-ها/ https://livemag.ir/2021/02/واكنش-بورس-كالا-به-ادعاي-فولادي-ها/#respond مجله زنده خبري Tue, 16 Feb 2021 09:59:17 0000 اقتصادي https://livemag.ir/2021/02/واكنش-بورس-كالا-به-ادعاي-فولادي-ها/ يك كارشناس بازار سرمايه و مدير كالاي يك شركت بورس اوراق بهادار فعاليت دلالي برخي از شركتهاي سنگنوردي را كه پس از خريد بلوكهاي ارزان قيمت در ماههاي گذشته ميلگرد و تيرآهن به مردم مي فروختند ، گفت و گفت: بيشتر شركتهاي سنگنوردي از كار افتاده اند. واسطه گري ، به عبارت ديگر ، آنها …

يك كارشناس بازار سرمايه و مدير كالاي يك شركت بورس اوراق بهادار فعاليت دلالي برخي از شركتهاي سنگنوردي را كه پس از خريد بلوكهاي ارزان قيمت در ماههاي گذشته ميلگرد و تيرآهن به مردم مي فروختند ، گفت و گفت: بيشتر شركتهاي سنگنوردي از كار افتاده اند. واسطه گري ، به عبارت ديگر ، آنها تحت عنوان توليد كننده در بازار فولاد سياه فعال هستند.

مسعود پرور در مصاحبه با مجله زنده خبري ، با انتقاد از عدم انجام تعهدات سازندگان پايين دست فولاد ، اظهار داشت: آنها در بازار آزاد و بازار سياه فعال شده اند. به همين دليل اكنون پس از فروش مواد اوليه يعني عرضه محصولات نهايي با قيمت مناسب به مردم با شكافي روبرو هستيم.

وي افزود: برخي از دلالان با دريافت مجوز راه اندازي كارخانه ، خود را به عنوان يك توليدكننده معرفي مي كنند و محصولاتي را به نام كارخانه خود خريداري مي كنند و از سيستم بهينه سازي وزارت صمت مجوز دريافت مي كنند اما در واقع محصولات خام را به بازار آزاد “بنابراين ، در زمينه فولاد پايين دستي ، ما با تعداد زيادي كارخانه روبرو هستيم كه مجبور به انجام كارهاي توليدي هستند ، اما عملا هيچ فعاليت توليدي انجام نمي دهند. اثبات اين گفته ظرفيت توليد است كه كشور به طور مكرر به آن نياز داشته است در سالهاي اخير.
ايجاد شده.

اين كارشناس بازار كالا توضيح داد كه اكنون غلطك ها به عنوان خريدار بلوك هاي بورس اوراق بهادار حاضر نيستند بخشها و محصولات خود را در بورس عرضه كنند زيرا 30 تا 50 درصد سود بيشتر و بدون زحمت در بازار آزاد دريافت مي كنند و حتي آنها نيز مايل نيستند كالاهاي خود را به قيمت تحميل ضمانت هايي كه به بورس اوراق بهادار داده اند ، در بورس عرضه كنند. زيرا بسياري از آنها به هيچ وجه توليد كننده نيستند.

وي ادامه داد: در اينجا س bigال بزرگ اين است كه خريداراني كه توسط وزارت صمت در بورس اوراق بهادار به عنوان توليدكننده معرفي مي شوند با چه مكانيسمي مشخص مي شوند؟

اين كارشناس بازار سرمايه گفت كه طبق روال اعلام شده توسط دولت ؛ وي گفت: تمام صنايع فولاد از ابتداي زنجيره توليد تا انتهاي زنجيره موظفند براي شفافيت كامل در زنجيره محصولات خود را در بورس اوراق بهادار وارد كنند. وقتي متقاضي محصولات فولادي “بهينه” شود ، وزارت صمت حق ورود به بورس سهام و خريد را دارد. وي در ازاي خريد خود قول مي دهد كه محصولات خود را ليست كند كه طبق اين سياست ، حدود 90 تا 95 درصد محصولات اين توليدكنندگان بايد در بورس اوراق بهادار ثبت شود.

به گفته اين كارشناس بازار كالا ، البته اين تعهد توليد كننده علاوه بر ضمانت هايي است كه بورس كالا از وي دريافت مي كند. كف تداركاتي كه هر توليد كننده بايد از آن تبعيت كند نيز نشان داده شده و به وزارت صمت اعلام مي شود. بنابراين ، با توجه به همه اين شرايط ، وقتي توليد كننده اي از ضمانت هاي داده شده در بورس سهام چشم پوشي مي كند ، اين بدان معناست كه انتظار سود بسيار چشمگير و قابل توجهي در خارج از بورس سهام دارد.

اين كارشناس بازار سرمايه در پاسخ به اين سوال كه تصميم براي لغو چنين اقداماتي در اقتصاد چيست ، گفت: اگر مي خواهيم مشكل را از اساس حل كنيم بايد زمينه هاي فساد را از بين ببريم. يكي از زمينه هاي فساد ، بحث تفاوت بين قيمت سهام بورس و بازار آزاد و سودهاي كلاني است كه در خارج از بورس وجود دارد. بعلاوه ، استفاده از برخي روشهاي اجباري نيازمند حمايت نهادهاي بالادستي است. به عنوان مثال ، بورس اوراق بهادار مي تواند از خريد مجدد توليدكنندگاني كه به تعهدات خود عمل نكرده اند جلوگيري كند ، اما اين كار بايد با همكاري وزارت صمت و سازمان تنظيم بازار براي شناسايي متخلفان و اعلام نحوه استفاده از مواد اوليه خريداري شده انجام شود.

پرور گفت: آنچه در ازاي مداخلات قيمت در بازار به دست آورديم اين است كه برخي از توليدكنندگان واسطه شده اند و به جاي توليد ، مواد اوليه اي را كه ارزان در بورس خريداري كرده اند در بازار آزاد مي فروشند. رانتي كه محصولات فولادي امروز دارند نيز در گذشته به دليل همان سياست هاي قيمت گذاري كه با مطالعه اقدامات بزرگترين بخش پتروشيمي حل شده ، در محصولات پتروشيمي نيز وجود داشته است.

اين سوالات در حالي مطرح مي شود
رئيس اتحاديه غلطك هاي فولادي كشور ضمن تشريح اتهامات و ادعاهاي اخير در مورد عرضه بلوك هاي فولادي توسط اين انجمن و عدم عرضه آن در بورس كالا ، به وجود “مافياي فولاد” اشاره و صريحاً اظهار داشت كه قيمت كالاها حداقل 10٪ گران تر از قيمت هاي كف بازار آزاد است.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/02/واكنش-بورس-كالا-به-ادعاي-فولادي-ها/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.