• Quizno’s Sandwich Company
  • چگونه در محتوايي كه گوگل دوست دارد لذت ببريم
  • فروش تلفن همراه – نگاهي بهتر به هرزنامه خود در درب منزل بيندازيد
  • استراتژي بازاريابي 4P – نحوه انتخاب محصول مناسب
  • راهنماي كارشناس سئو – بهينه سازي صفحه (بخش 5/10)

از جمشيد مشايخي تا بهرام رادان، بازيگراني در لباس پادشاه

۸ بازديد

ماهاسابا هادوري: همه ما با ناسل الدين شاه كاجار معروف به قبله جهان و سلطان صاحبكران كه پس از كشته شدن توسط ميرزا رضا كرماني به نام شاه شهيد شناخته شده است ، آشنا هستيم. سلسله چهارم قاجار ، با نزديك به پنجاه سال سلطنت ، به احترام نيم قرن سلطنت بر ايران ، طولاني …

از جمشيد مشايخي تا بهرام رادان، بازيگراني در لباس پادشاه https://online-mag.ir/2021/04/از-جمشيد-مشايخي-تا-بهرام-رادان،-بازيگر/ مجله آنلاين Sun, 18 Apr 2021 10:10:21 0000 مجله هنري و فرهنگ https://online-mag.ir/2021/04/از-جمشيد-مشايخي-تا-بهرام-رادان،-بازيگر/ ماهاسابا هادوري: همه ما با ناسل الدين شاه كاجار معروف به قبله جهان و سلطان صاحبكران كه پس از كشته شدن توسط ميرزا رضا كرماني به نام شاه شهيد شناخته شده است ، آشنا هستيم. سلسله چهارم قاجار ، با نزديك به پنجاه سال سلطنت ، به احترام نيم قرن سلطنت بر ايران ، طولاني …

ماهاسابا هادوري: همه ما با ناسل الدين شاه كاجار معروف به قبله جهان و سلطان صاحبكران كه پس از كشته شدن توسط ميرزا رضا كرماني به نام شاه شهيد شناخته شده است ، آشنا هستيم. سلسله چهارم قاجار ، با نزديك به پنجاه سال سلطنت ، به احترام نيم قرن سلطنت بر ايران ، طولاني ترين دوره سلطنت خود را دارد و خود را صاحب قرآن مي نامد. من ترسيده بودم. شاهي كه علاقه زيادي به فرهنگ و هنر داشت ، تلاش زيادي كرد تا خود را در اين هنرمند قرار دهد ، از علاقه به اين هنر گرفته تا همه چيز ، از عكاسي تا نوشتن تا نقاشي. من وارد شدم و سعي كردم اثر را به جاي آن قرار دهم. بگذاريد او واضح ترين تصوير از وقايع و تصاوير دوران سلطنت خود را به شما نشان دهد.

او بسيار سرزنده بود ، اما خاطرات روزانه خود را مي نوشت ، هجو ، نقاشي ، نقاشي ، عكس و ترور امير كبير را با هنرمندان اين حوزه و سوابقش انجام مي داد. فراموش نمي كنم كه او از معدود پادشاهاني بود كه به آنها علاقه داشت . سلطنت او يك نقطه سياه بزرگ به جا گذاشت.

براي رئيس جمهور ، اصلاحات و سرانجام ترور بيرحمانه اميركبير (نخست وزير ناصرالدين شاه) ، داستان هاي داخلي و هارلم ، رقابت بين اعضا و اعضاي دادگاه Naselite ، در آن زمان بر ايران تأثير مي گذارد. رقابت انگليس ، سه سفر پر سر و صدا او به اروپا ، از دست دادن مناطقي از كشور (به ويژه هرات) … نويسندگان و فيلمسازان ايراني در ناصر آلدين شاير سلطنت كردند. اين بخشي از رويدادي است كه ما در نظر گرفتيم با آن كنار بياييم و علاقه به اين نكته كه تاكنون هفت فيلم و سريال در مورد اين پادشاه در ژانرهاي مختلف ساخته شده است و شخصيت اين پادشاه بياييد نگاهي به آثاري كه وجود دارد بياندازيم.

“سلطان صاحبكران” توجه اول به شاه قاجار

اولين سريال مربوط به ناصرالدين شاه قاجار به سال 1975 برمي گردد. اين مجموعه اي به نام “سلطان صاحبقران” به كارگرداني علي حاتمي است. اولين سري كه تلاش هاي اميركبير را براي آباداني اين سرزمين نشان مي دهد. در اين مجموعه زنده ياد جمشيد مشاكي نقش ناسل الدين شاه ، زنده ياد ناسل مارك مطيعي نيز نقش امير كبير و همسر امير كبير را بازي كرد ..

“كمار المورك” و هنر جمشيد مشايكي

فيلم دوم ، با قدمت شاه قاجار ، فيلم كمال اورمورك ، مرحوم آريهاتمي ، محصول سال 1362 بود. اين بار برخلاف “سلطان صاحبكران” به زندگي نقاش ايراني كمال المورك مي پرداخت اما مرحوم عزاتورا انتظامي در اين فيلم نقش نابل الدين شاه را بازي كرد كه حضور پررنگي در فيلم داشت. مرحوم جمشيد مشايكي نيز در نقش كمال ال مارك بازي مي كرد.

    بازيگران با لباس سلطنتي ، از جمشيد مشايكي تا بهرام رادان

نقاط سياه سلطنت شاهشاه

در زمان ناسل الدين شكاجار ، بسياري از بزرگان و هنرمندان مانند كمال آلمارك و امير كبير زندگي مي كردند. امير كبير يكي از نخست وزيران كارآمد و مهم ايران است كه در رشد ، توسعه و شكوفايي ايران نقش اساسي داشته و علاوه بر رياست جمهوري ، شوهر خواهرش عزت الدوله نيز هست. وي نخست وزير نائل الدين شاه است و دستور ترور امير كبير را امضا كرده است. قبله در جهان يكي از بزرگترين اشتباهات وي است. توجه به اين موضوع كه 10 سال پس از ساخت اولين فيلم درباره ناصرالدينشاير مطرح شد ، اين است كه سيدنيكپور از زمان ديگري ، اين بار اميركبير ، به زمان ناصرالدينشاير نگاه مي كند. من تصميم گرفتم زندگي خود را نشان دهم . به همين دليل ، سريال “امير كبير” »در آنتن شبكه يك سيما در سال 1985. در اين سريال ايرج راد در نقش ناصرالدين شاه قاجار و سعيد نيك پور در نقش امير كبير بازي كردند.

ايرج راد دو بار پادشاه شد

ايرجي رود 22 سال پس از سريال “امير كبير” ، اين بار در سال 1988 ، در سريال “سال مشروطيت” به كارگرداني نازل الدين شاه بازي كرد. سريال “سال مشروطه” سريالي است كه آغاز سلطنت ناسل الدين شاه تا آغاز مشروطه را به تصوير مي كشد و اين بار يك نگاه سياسي به حكومت شاه قاجار است.

جوانان ناصرالدين شاه ، سعيد شيخ زاده ، محمد صادقي ، امير كبير و آزيتا هازيان مسئوليت مهد كودك را بر عهده دارند.

    بازيگران با لباس سلطنتي ، از جمشيد مشايكي تا بهرام رادان

حسن فاطي با “جيلان” برگشت

در گذشته مجله هايي به پلتفرم اختصاص داده مي شد كه تلويزيون ناميده مي شد ، اما سرانجام شبكه نمايش خانگي متولد شد ، بازار بسيار داغ شد و شبكه نمايش خانگي مجلات بيشتري نسبت به تلويزيون دارد. حسن فتي ، يكي از كارگرداناني كه زماني چندين سريال تلويزيوني توليد كرده بود ، دومين پس از “شهزاد” به نام “ژلان” است كه داستان عشق اين پادشاه به يكي از زيارتگاه هاي خود ، جيلان را روايت مي كند. هارلم تصميم گرفت يك سريال شبكه نمايش خانگي ايجاد كند او علاقه زيادي به اسب سواري و شكار داشت كه جريانش با ديگر زنان هارلم متفاوت بود و براي اولين بار براي يادگيري رقص به دربار كاجار رفت. ، شاه مي گويد كه در نگاه اول عاشق او شد. .. فتحي نقش ناصرالدين شاه ، بهرام رادان ، مهدعليا (مادر ناصرالدين شاه) شبنم مقدمي و ميليجاك ، بابك حميديان را انتخاب كرد.

در اين باره بيشتر بخوانيد:

◾اين شهر در دستان پادشاه Nacelle Aldin است!

◾عكس | عاشقانه حسن فاطي بهارام رادان و ايزدياي پرينا

عشق ناصرالدينشاه براي دختران روستايي

سريال “گوزن هاي گوزن من” به كارگرداني مهرداد غفارزاده كه حدود يك ماه پيش منتشر شد ، مجموعه ديگري از شبكه هاي نمايش خانگي خواهد بود كه داستان سلسله قاجار با محوريت ناسل الدينشاير را روايت مي كند. اين سريال با بازي ناصرالدين شاه ، ترلانو پروانه ، شبنم مقادمي ، الهام كردا ، ليلا بروكات و عليرضا جهانبك داراي 15 قسمت در فصل اول و 25 قسمت در فصل دوم است كه در دو فصل فيلمبرداري مي شود. در «ديامارال من» مي توانيد داستان عشق ناصرالدينشاه به دختري در روستا را مشاهده كنيد.

حامد كميري نيز سلطنت كرد

سريال “قبله جهان” به كارگرداني حامد محمدي طنز است و بر خلاف ديگر مجموعه هاي تاريخي ساخته شده درباره ناصرالدين شاه كاجار ، قرار است يك داستان تاريخي را روايت كند. در اينجا خلاصه اي از داستان هاي اين مجموعه آمده است: در جهان ملقب به قبله ، ناسل آلدين شاير آرزوي اكسير آب زندگي را دارد. اكسير توسط يك متخصص تهيه مي شود ، اما اگر آن را مصرف كنيد ، يك حادثه رخ مي دهد. حامد كميري در نقش ناصرالدين شاه ، شگايگ دگان در نقش مهاداليا ، هادي كاظمي در نقش زول داورا و شوگر هاريك در نقش آنيسا الدوله بازي خواهند كرد. اين سريال به زودي از شبكه Homeshow پخش خواهد شد.

    بازيگران با لباس سلطنتي ، از جمشيد مشايكي تا بهرام رادان

۵۸۲۴۵

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.