• Quizno’s Sandwich Company
  • چگونه در محتوايي كه گوگل دوست دارد لذت ببريم
  • فروش تلفن همراه – نگاهي بهتر به هرزنامه خود در درب منزل بيندازيد
  • استراتژي بازاريابي 4P – نحوه انتخاب محصول مناسب
  • راهنماي كارشناس سئو – بهينه سازي صفحه (بخش 5/10)

نگاهي سوابق رهبر طالبان؛ از فرماندهي جنگ‌ها عليه آمريكا تا بيعت با القاعده

۹ بازديد

“رهبر طالبان مولوي هبتولا اهوندزاده است كه از 26 مه 2016 رهبري طالبان را بر عهده داشته است. وي توسط شوراي طالبان به عنوان جانشين احتر محمد منصور ، رهبر سابق اين جنبش منصوب شد و القاعده به او متعهد است.” بي بي سي گزارش داد. تحت رهبري اهوندزاده ، طالبان دو موضوع بحث انگيز …

نگاهي سوابق رهبر طالبان؛ از فرماندهي جنگ‌ها عليه آمريكا تا بيعت با القاعده https://livemag.ir/2021/08/نگاهي-سوابق-رهبر-طالبان؛-از-فرماندهي-ج/ https://livemag.ir/2021/08/نگاهي-سوابق-رهبر-طالبان؛-از-فرماندهي-ج/#respond مجله زنده خبري Sat, 14 Aug 2021 13:43:59 0000 بين المللي https://livemag.ir/2021/08/نگاهي-سوابق-رهبر-طالبان؛-از-فرماندهي-ج/ “رهبر طالبان مولوي هبتولا اهوندزاده است كه از 26 مه 2016 رهبري طالبان را بر عهده داشته است. وي توسط شوراي طالبان به عنوان جانشين احتر محمد منصور ، رهبر سابق اين جنبش منصوب شد و القاعده به او متعهد است.” بي بي سي گزارش داد. تحت رهبري اهوندزاده ، طالبان دو موضوع بحث انگيز …

“رهبر طالبان مولوي هبتولا اهوندزاده است كه از 26 مه 2016 رهبري طالبان را بر عهده داشته است. وي توسط شوراي طالبان به عنوان جانشين احتر محمد منصور ، رهبر سابق اين جنبش منصوب شد و القاعده به او متعهد است.” بي بي سي گزارش داد.

تحت رهبري اهوندزاده ، طالبان دو موضوع بحث انگيز را مطرح كردند. اين جنبش در تاريخ 29 فوريه 2020 يك توافقنامه صلح تاريخي با ايالات متحده امضا كرد و آن را يك پيروزي بزرگ براي جنبش خواند.

بيش از يك سال بعد ، در 1 مه 2021 ، طالبان عمليات نظامي خود را عليه نيروهاي دولتي افزايش داده و بخش هاي وسيعي از افغانستان را تحت كنترل خود درآوردند و از خروج شتابزده ايالات متحده از افغانستان استفاده كردند.

اهوندزاده در تعهدي نامفهوم بيانيه اي در عيد قربان در 28 ژوئيه 2020 صادر كرد و اعلام كرد كه اين گروه در راه ايجاد يك دولت شفاف اسلامي است. اين امر عدم اطمينان در مورد آينده نامعلومي را كه با كنترل اين جنبش بر كابل در انتظار افغانستان است ، افزايش داده است.

“زنده كشته”

جالب اينجاست كه يك سال پيش خبر مرگ وي منتشر شد ، اما او هنوز بر طالبان حكومت مي كند و دستور مي دهد.

در 14 فوريه ، خبرگزاري حزب الله اهوندزاده گزارش داد كه هبتولا اهوندزاده و ملا مطيع الله ، مدير اطلاعات طالبان و حافظ عبدالمجيد ، مدير مالي ، در انفجار در كويته پاكستان كشته شده اند.

اما اهوندزاده در 24 فوريه 2021 با صدور فرماني از اعضاي طالبان خواست از مجازات افراد بدون حكم دادگاه خودداري كرده و از ساخت فيلم يا عكس از احكام خودداري كنند.

وي همچنين به اعضاي طالبان وب سايت صداي جهاد هشدار داد كه به آخرين دستاوردهاي خود افتخار مي كنند.

“تاريخ افراط گرايي”

اهوندزاده يك شورشي معمولي نيست ، اما سابقه طولاني در جنگ هاي خياباني و افراطي دارد و يكي از بنيانگذاران طالبان است.

او كه در 19 اكتبر 1967 متولد شد ، از قبيله پشتون ، به ويژه قبيله نورزايي در قندهار است و از نزديكان ملا عمر ، بنيانگذار طالبان بود.

او در درگيري هاي مورد حمايت روسيه عليه دولت افغانستان به رهبري محمد نور طارچي شركت داشت كه در آوريل 1978 به قدرت رسيد اما سرانجام به پاكستان گريخت و در اردوگاه پناهندگان در بلوچستان مستقر شد. او در اواخر دهه 1980 با نيروهاي روسي جنگيد و در طول جنگ عليه شوروي در افغانستان تيراندازان كماندار آموزش داد.

در سال 1996 ملا عمر ، اهوندزاده را به عنوان رئيس دادگاه نظامي در كابل منصوب كرد. به گفته طالبان ، او با برقراري “مرزهاي مذهبي” نظم را در كشور برقرار كرده است.

از زمان ورود واشنگتن به افغانستان در سال 2001 ، اهوندزاده نقش م effectiveثر و پيشتازي در احياي جنگ عليه ايالات متحده و نيروهاي ائتلاف در افغانستان داشته است.

در 30 جولاي 2005 ، اهوندزاده به عنوان رهبر جديد مال اختر ، محمد منصور منصوب شد. در مه 2016 ، اختر محمد منصور در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در جنوب غربي پاكستان كشته شد و آخوندزاده رهبر جديد نام گرفت.

وفاداري به القاعده

در سال 2017 ، شاخه القاعده در قاهره ، هند ، سندي را منتشر كرد كه ايدئولوژي هاي آن را نشان مي داد و اعلام مي كرد كه ايمن الظواهري ، رهبر القاعده متعهد به وفاداري به اهوندزاده است.

شاخه القاعده هدف اصلي اين گروه را حمايت از طالبان اعلام كرد.

در اين سند آمده است: القاعده در خارج از افغانستان با دشمنان طالبان مي جنگد و از گروه هاي ديگر خواسته است كه به احوندزاده وفادار باشند.

در 20 مارس 2020 ، القاعده در بيانيه اي سه صفحه اي از “علماي مسلمان” و مردم افغانستان خواست تا از طالبان در تأسيس دولت اسلامي حمايت كنند. وي همچنين از تروريست هاي سراسر جهان خواست تا از طالبان الگو بگيرند.

در حال حاضر ، طالبان به سرعت در 50 كيلومتري كابل پيش مي روند و آينده اي نامشخص براي افغانستان دارند كه مي تواند بدتر از گذشته خونين و وحشيانه باشد. »

23311

https://livemag.ir/2021/08/نگاهي-سوابق-رهبر-طالبان؛-از-فرماندهي-ج/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.